Furuvik

God dag, god dag där ute i stugor och tält.
Mitt nya sockmönster Furuvik har sett dagens ljus och finns numer också att skaffa sig på ravelry. Tjoho och glädjeskutt alltså!

furuvik2

Sockorna Furuvik är inspirerade utav porslinet med samma namn som är ett utav de absolut finaste porslinen i hela världen i mitt tycke. De stickas uppifrån och ner och har ett enkelt flerfärgsstickat parti och en förstärkt hällapp med lite extra finess som liksom blev körsbäret på glasstoppen på något vis. Jag tycker minsann de blev ruskigt fina jag och är sprudlande glad för dem!

furuvik5

Garnet jag har använt heter Jawoll och kommer från Lang Yarns och finns att hitta hos fina magasin duett. Men även talangfulla tantkofta har färgat upp specialsockskit i olika Furuviksfärger som man kan köpa i hennes koffert, kul eller hur! För visste ni att porslinet finns i grönt och blått också? Jag är i alla fall löjligt sugen på att göra mig ett par i varje färg… =)

furuvik1

Och blir man lika sugen som jag på att lägga upp ett par (eller ett par till i mitt fall) så har det faktiskt startats en liten Knit-a-long på Facebook där några väldigt fina stickare just nu stickar Furuvikssockorna (Den heter Caramel-KAL och de kalar allt möjligt fint ihop så håll utkik där vettja). Du hittar den här och det är bara att haka på om du är sugen =)

Ha en fortsatt fin dag där ute i världen och tack för att ni är så himla bra!
Högaktningsfullt, eddy

3 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

3 responses to “Furuvik

  1. Vilken kreativ idé! Jag gillar också både sockarna och porslinet!

Kommentera

