en ny garnbukett att sätta stickorna i

Hej kompisar, hoppas ni har en underbar lördag hemma i hus och stugor.
Enda sedan min VitaminD-kofta i lin blev klar i somras har jag gått och suktat efter ett annat linprojekt. Förälskelsen till lin verkar vara mer än bara en crush och linkoftor är helt enkelt en av de bästa uppfinningarna på jorden!
För ett par veckor sedan låg det ett stort och mjukt paket i min brevlåda. Ivrigt öppnande insåg jag att de var 5 fantastiska härvor av det häftiga Linnéa-garnet från mina kompisar på Ullcentrum. Linnéa är en urspännande bomull-lin blandning som är Ullcentrums helt egna och jag har hört så mycket gott om det så jag är verkligen tokpeppad på att få sätta stickorna i det. Extra fint tycker jag att det är att bomullen och linet tar färgen olika vilket skapar fina naturliga skiftningar. Dessutom spinns flera utav nystanen även utav olika nyanser som skapar ytterligare liv i materialet utan att ge ett rörigt intryck.
Och nu ska jag äntligen sätta stickorna i det! Men vad det ska bli får allt vara hemligt ett litet tag till… =)
Högaktningsfullt, eddy

linneavitamin260912

Lämna en kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

Kommentera

