Hong Kong Wool – en ny förälskelse

Hej kompisar,
Hoppas ni mår bra där ute i hus och stugor.
Jag tänkte berätta för er om ett mönster jag blivit förälskad i på nytt. En gammal kärlek i nya kläder helt enkelt.
Jag pratar om mitt lilla cowlett-mönster Hong Kong Pearl som jag designade för ungefär ett och ett halvt år sedan i just Hong Kong. En härlig mix mellan ett halssmycke och en sjal helt enkelt som piggar upp och vackert bepryder halsen stickad i ljuvaste silke utan att någonsin trilla av. Men så blev jag så sugen på ull då höstmörkret började falla utanför… och ja, då blev det en Hong Kong Wool istället =)

hongkongwool2

Hong Kong Wool är helt enkelt en Hong Kong Pearl fast i ull istället för silke och det är verkligen spännande hur två olika material kan skapa två helt och hållet skilda plagg (originalversionen hittar du här). Hong Kong Wool stickade jag utav drygt ett halvt nystan supersoft från Magasin Duett i färgen Flanell Gray och efter tvätt blev den ljuvligt mjuk och fluffigt varm. En ny favorit att vara tjusig i hela hösten eller att bära under en tjock yllesjal i vinter för extra värme.

hongkongwool1

Jag har även passat på att uppdatera mönstret lite grann för att det ska bli ännu bättre samt släppt en efterfrågad version på svenska. Du hittar det på ravelry och jag hoppas ni ska tycka om den lika mycket som jag, för jag har fått en ny ullig favorit =)
Högaktningsfullt, eddy

Lämna en kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

Kommentera

