The chubby Juggler!

Godkväll, godkväll världens alla symötesentusiaster!
Idag tänkte jag bjuda på en extra smarrig mumsbit, nämligen en sprillans ny och egenhoppkokad sjal – The chubby Juggler! En äkta och spexig cirkusartist!

juggler6

Denna både mulliga och randiga jonglör är i själva verket en halvcirkelformad sjal som stickas uppifrån och ner i mossteknik. Garnet är tantkoftas tjusigt handfärgade angorette. En merino-angora-blandning och mitt absoluta favoritgarn om detta nu skulle gått någon förbi. Värmande och mjuk som få och som dessutom blev extra fluffigt och sockervaddigt som mossstickat. Tummen upp för det =).

juggler8

Sjalen har två ”ridges” i lila som löper längs med hela sjalen och dessutom också markerar ökningarna. Det hela avslutas med en tjock hålkant och pricken över i, en hel radda med små pompoms eller jonglerbollar som jag tänker på dem som. Och vem vill inte ha en sjal sprängfylld med små dinglande jonglerbollar? Man kan ju bli lycklig för mindre!

juggler9

Ungefär ett nystan i varje färg gick det åt innan det var klart men man kan ju så självklart sticka på så långt eller kort man vill. Min mäter precis 130cm i vingbredd och det tycker jag är ganska perfekt faktiskt.

juggler7

Mönstret teststickas just precis nu så vill du haka på är det bara att räcka upp en hand och kvittra till lite grann. The more the merrier to join circus eddy!
Högaktingsfullt, eddy

OBS: Teststickningen håller nu på att avslutas och mönstret kommer släppas ungefär vid månadsskiftet september-oktober. Tack alla för all teststickningshjälp!

15 kommentarer

Under kreativiteten är likt svalor som häckar

15 svar till “The chubby Juggler!

  1. Åh Eddy, du är Bäst! Underbar sjal, underbara bilder och underbar text. Hurra! Och tack för att du förgyllde onsdagsmorgonen med detta briljanta inlägg :)

  2. Underbar!!! Gillar allt med den tror jag :) Sjalar kan man aldrig få för många av. Jag har iaf inte nått dit än. Har gått igenom min stash på ravelry för att se vad jag har som kan passa. Vill börja nu!

  3. Eddy, finns det någon tidsgräns? Teststickar gärna. Måste bara komma på vilken färgkombo som blir snyggast :)

  4. Mycket snygg sjal du gjort där. Vore jag en sjalig själ hade jag genast hängt på.

  5. Sötaste bilden på dig, den sista! Hurra för ditt fina mönster!

  6. Den är ju SÅ du! Sjukt snygg :)

  7. Annette

    Hej!
    Läcker sjal skulle gärna vilja teststicka!

  8. Johanna Hallberg

    Det är bara att instämma med föregående skribenter, supersnygg sjal som skapar ha-begär!

  9. Hej tjejen det vill jag gärna haka på! Har två fina färger angorette som skulle passa fint till din sjal!

    • eddysblogg

      Hej, å vad kul att du gillar den! tyvärr håller teststickningen på att avslutas, men mönstret släpps nästa helg så håll ut!

  10. Urtjusig… Inte för att man har så tjusigt garn, fniss…
    Vore häftigt att testa – se hur den kanske blir i mer udda garn, bla… :D
    Må så grankott…
    Bim HD

    • eddysblogg

      Hej, å vad kul att du gillar den! Det skulle vara urkul att se den i något annat garn. tyvärr håller teststickningen på att avslutas, men mönstret släpps nästa helg så håll ut!

Lämna en kommentar