forellen som blev en grankotte

I höstas knåpade min talangfulla vän lillaanna ihop ett härligt sjalmönster, med flätad kant i bägge sidor. Jag fick då äran att teststicka och ojojoj vad jag stickade! När fem nystan mjukt fluffigt alpacka garn försvann på kuppen men oj vad stor och varm den blev. Sedan så ska man ju blocka, fota och redigera bilder och innan man vet ordet av så är det ju slutet av januari…. Men här är den i alla fall! Mönstret heter Forellen då originalet är stickad i en härligt fiskfjällsfärgad variant, fast min ser mer ut som en grankotte tycker jag, så det kallar jag den.

forellen2
forellen1

Den vackra flätkanten kan man välja att göra antingen i en avvikande färg eller använda samma färg som i sjalkroppen. Sjalen stickas från sida till sida och flätstickan kommer gå varm vill jag lova =). Om du också blir sugen på att sätta stickorna i denna skönhet så kan man köpa sig mönstret här.
Ha en fortsatt trevlig symötestisdag nu allihop! Jag ska passa på att sticka lite grann tror jag bestämt.
Högaktningsfullt, eddy

9 kommentarer

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

9 responses to “forellen som blev en grankotte

  1. Vilken vacker sjal! Den ser alldeles mjuk och skön ut.

  2. Vilken fin sjal, jag gillar kanten och att den är i en annan färg.

  3. Mycket vacker grankotte!

  4. Textila Erika

    så tjusig!

  5. Jättefin, och vilken vacker kant!

  6. what a beautiful shawl, such gorgeous colors and knitting too!

  7. Jag tycker den blev himla fin! Härlig färgställning och fin detalj över axlarna. Åh vad bra du är! Sticklustan kom som ett slag i huvudet. Måste garninventera.

Kommentera

