en underbar stickfest!

Nu har nästan en hel månad passerat sedan årets upplaga utav magnifika stickfest i väst ägde rum ute på Grötö i Göteborgs skärgård. Här hade jag två fantastiska dagar fyllda med inspiration, skratt och härliga människor. Vi tar oss en tur tillbaka dit tycker jag.

Jag for ut med första morgonfärjan både lördag och söndag. Tidigare än tuppen fick jag stå upp men vad gjorde det när man vaknade till en tavla ren magi på färjan ut? Vackra, vackra västkust!
siv114

Väl där mötte jag upp min vän tantkofta för att starta förberedelserna inför öppningen av garntorget. Vi hade ju knåpat ihop en liten urpremiär utav mina mönster Cirkusdirektören och Lejontämjaren tillsammans med hennes splitternya och totalt fantastiska garn tjock filisilk. Så himla spännande, nervöst och fantastiskt roligt på en och samma gång!

siv214

Solen värmde och vinden stod stilla och i varendaste hörn satt det stickare och jobbade på olika helt fantastiska projekt. Det var liksom just så man vill att alla ens dagar ska vara!

siv314

Jag höll i två olika kurser. Sticka sockor nedifrån och upp med Judys Magic Cast on samt Sticka efter engelska mönster och hade äran att ha helt fantastiskt duktiga och vetgiriga deltagare. Vi kom långt  bägge kurserna och det är så himla kul att se små stickade socktår poppa upp lite här och var nu i efterhand. Inget utav detta fastnade på bild men istället finns det en bild när jag sitter och njuter i solen med en förpackning nyponsoppa. För inte ens en inflammerad visdomstand kunde dra ner min upplevelse utav de här fantastiska dagarna.

siv414

I varje hörn fanns garnfrestelser att falla för och så himla många duktiga kreatörer!

siv514

Ja, och sedan kom ju den där stunden när det liksom var dags att åka hem.. Men i och med att vi nästan alla satt på samma färja och sedan även på samma buss in mot stan så kändes det enklare på något vis… Och det blir ju Stickfest nästa år igen vettja!

siv614

Väl hemma så var jag ju såklart tvungen att klappa lite på mina egna fynd och fick även hjälp utav andra nyfikna familjemedlemmar. Det blev några härvor i härliga sommarfärger från easyknits och jag är så spänd på att få sätta stickorna i härligheterna! Men först ska jag ju bara sticka klart allt det där andra jag håller på med just nu..

siv714

Stort tack alla underbara människor för en helt fantastisk helg! Och stort tack Linda som bjöd in mig att få vara en del utav magin. Jag hade verkligen två underbara och njutfulla dagar som maxade på såväl energin som inspirationkontot för lång tid framöver. TACK!
Högaktningsfullt, eddy

Lämna en kommentar

Filed under den fabulösa vardagen, på äventyr i andra länder

Kommentera

