en lyxstickning

Kanske var det stickningsmålet, kanske att mina fingrar är ömma efter flera dagars bomullsstickande. Oavsett så kände jag att jag behövde en lyxxstickning att bryta av med ibland när jag fyllt dagens bomullsdos. Det lyxigaste jag vet är att sticka i sitt eget hanspunna garn. Mjuka, lite ojämna fiber som man lagt en bit utav sitt hjärta i. Garnet jag ville använda består utav 100% fluffigt ramboullet i galna citrusfärger, och jag spann under TDF i somras för att sticka en tjusig solution. Och då fina kamilla precis just nu startat en solution-kal så var det ju ett helt perfekt tillfälle för mig att själv lägga upp för den. Detta ska bli en låååångsam, njutbar stickning som ska varvas med min bomullsklänning och plockas fram då jag är sådär riktigt trött i fingrarna. Det blir perfekt det. Och när jag nystade upp det igår så var det fler än jag som förstod tjusningen med att förbereda en helt ny stickning. Total fascination! Som en nöjespark för kattungar ungefär.
Högaktningsfullt, eddy

solutionstart

1 kommentar

Filed under kreativiteten är likt svalor som häckar

One response to “en lyxstickning

Kommentera

