stickfestival på gottskär

Hej alla fina, fantastiska varelser där ute. Jag måste bara få börja med att lyfta på hatten och bocka mitt allra djupaste för den otroliga responsen på vår nya podcast. Efter bara två dygn hade vi över 700(!) nedladdningar och alla ni är söta som socker både för att ni lyssnar och för den fantastiska responsen ni givit. Tack!

I lördags klev alla medlemmarna i stick with us podcast upp i ottan för att göra en liten roadtrip ut till gottskär och årets upplaga av stickfest i väst. Med oss hade vi även charmiga mia som det var en ren fröjd att få bekanta sig lite med. Väl där försvann anna och maria in på tvåändsstickarkurs och jag och emma passade på att gotta oss bland garn, stickningar och stickerskor man inte träffat på allt för länge. Vi stickade, tjattrade, fotade, kramades och stickade lite till. En helt enkelt underbar dag som resulterade i flera magknipsskratt, tokmycket inspiration och ännu (om möjligt?) större sticklust. Med mig hem fick jag ett par sagolikt mjuka härvor av renaste kashmir till ett lyxkoftprojekt och ursöta vintageknappar från tuffa magasin duett. Jag passade även på att fota min nya bomullskläning också som nu är avmaskad och klar, men den karamellen suger jag allt på tills i morgon. Ha det fantastiskt där ute. Solen lyser och fåglarna kvittrar!
Högaktningsfullt, eddy

siv20132
siv20131
knappar, glad-eddy och ny solgul-angorastickning på bild ett och hela gänget bakom stick with us podcast på bild två. fina, fina stickfestival!

2 kommentarer

Filed under den fabulösa vardagen

2 responses to “stickfestival på gottskär

  1. Jag blir allt lite avundsjuk när jag ser allas bilder från SIV! Det verkar som att det var en toppenhelg där :)

  2. H

    Vad roligt! Får väl hålla utkik om det händer nåt sånt i Skåne.

Kommentera

